هر چند هاوینگ‌های بیت‌کوین ممکن است به سودآوری استخراج ارزهای دیجیتال زیان بزرگی وارد کنند، اما استخراج‌گران می‌گویند که هیچ راه دیگری را ترجیح نمی‌دهند. برای بیش از دهه، رویداد هاوینگ بیت‌کوین هر چهار سال یک بار هم‌چون سرانجامی غافلگیرکننده برای افراد زودهنگام بیت‌کوین بوده است، در حالی که باعث ترس و وحشت در ماینرهای ناکارآمدی می‌شود.

 

و در حالی که برخی احتمالاً حتی در انتهای تمامی این محدود کردن‌های سودآوری (که گاهی حتی شرکت‌هایی را در گذشته ورشکسته کرده است) اما بیشترین استخراج‌گران موافقند – این خصوصیت است که بیت‌کوین را ویژه می‌کند و از بین نمی‌برد.

 

ما به عنوان استخراج‌گران هاوینگ‌ها را قبول داریم و از آنها لذت می‌بریم – اما البته کمی از آنها هم می‌ترسیم.”، گفت کریستیان چسپچار، رئیس دپارتمان تبلیغاتی شرکت زیرساخت استخراج بیت‌کوین

Braiins

 

به نگرانی‌ها می‌تواند منجر به ورشکستگی استخراج‌گران بیت‌کوین شود، به ویژه اگر قیمت بیت‌کوین موفق به تجاوز از هزینه استخراج نشود.

 

استخراج‌گران به‌طور واقعی بیت‌کوینی هستند.”، گفت چسپچار. “پس از همه هاوینگ‌ها، فشار شدیدی را بر صنعت استخراج می‌آوریم، اما همه ما درک می‌کنیم که چرا هاوینگ‌ها بخشی اساسی از طراحی بیت‌کوین هستند.”

 

بعضی از شرکت‌های ماینینگ بیت‌کوین مانند Hut 8 گفته‌اند که به عنوان یک فرصت برای دوباره سرمایه‌گذاری و تقویت رقابت‌پذیری به هاوینگ نگاه می‌کنند.

 

ما با یک بازسازی جامع از تجارت و تمرکز بر روی بودجه‌بندی بازیافتی برای هاوینگ آماده شده‌ایم.”، اشر جنوت، مدیرعامل Hut 8 به Cointelegraph گفت.

 

وی افزود که Hut 8 “تنها زمانی استخراج می‌کند که سودآور است” با استفاده از نرم‌افزار داخلی و دارای یک صفحه مالی قوی با بیش از 9100 بیت‌کوین که به آن اجازه می‌دهد که پایداری را حفظ کند در حالی که در رشد سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

جاران ملرود، موسس Hashlabs Mining، معتقد است که استخراج‌گران بیت‌کوین احتمالاً از ایده حذف هاوینگ‌ها خوششان می‌آید. با این حال، وی تأکید می‌کند که شبکه بیت‌کوین توسط استخراج‌گران کنترل نمی‌شود، بلکه توسط اپراتورهای نود، اضافه کرد:

 

بیت‌کوین برای استخراج‌گران ساخته نشده است، بلکه برای افراد Hodlers ساخته شده است.”

آیا حذف هاوینگ ممکن است؟

مانند هر تغییر دیگری در بیت‌کوین، در نظریه ممکن است هاوینگ را حذف کنید اگر شما یک شاخه سخت داشته باشید.

 

با این حال، بیشتر افراد فکر می‌کنند که “نزدیک به غیر ممکن” است تا به توافق لازم برسند تا تغییر را انجام دهند، در حالی که دیگران، مانند دانیل باتن، این دیدگاه را دارند که محصول حاصل، به طراحی، دیگر بیت‌کوین نخواهد بود.

 

این ویژگی اصلی را که هر بیت‌کوینی به آن علاقه‌مند است را خراب می‌کند: کمترین تورم تأمین را نسبت به طلا دارد و این روند ضد تورم را ادامه می‌دهد.”، دانیل باتن، محقق ESG بیت‌کوین به Cointelegraph گفت.

 

یکی از دلایل اصلی که سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین جذب می‌شوند، تأمین محدود 21 میلیون سکه است و این همان چیزی است که بیت‌کوین را منحصر به فرد می‌کند.”، افزود موسس Hashlabs Mining ملرود.

 

او پیشنهاد داد که اگر هاوینگ‌ها و تأمین محدود وجود نداشت، سرمایه بازار بیت‌کوین احتمالاً کوچکتر خواهد بود و استخراج‌گران از افزایش جوایز بلوک بالاتر بهره‌مند نخواهند شد.

 

نوشتن از Braiins چسپچار می‌گوید که حذف هاوینگ از کد بیت‌کوین به صورت واقعی غیرممکن است.

 

تغییر این اندازه وسعت به معماری اصلی بیت‌کوین امروزی تقریباً غیرممکن است.”، گفت چسپچار و افزود:

 

قرار دادن همه را به توافق و تغییر چنین اصل اصلی بیت‌کوینی در هر زمان کوتاهی مانند چند سال غیرممکن است. آنچه در 10 سال آینده و بیشتر اتفاق می‌افتد، مسئله‌ای دیگر است و هیچ کس پاسخی برای آن ندارد.” برخی از استخراج‌گران ممکن است از ایده حذف هاوینگ حمایت کنند، اما نودهای کامل احتمالاً اینکار را نمی‌کنند و نودها کنترل قابل توجهی بر شبکه بیت‌کوین دارند، بر اساس شرکت شریک عمومی New Layer Capital Nicholas Safford.

 

 

“بیت‌کوین باید یا در این شرایط دشوار زنده بماند، یا اینکه ابزار آزادی شکست ناپذیر که همه ما می‌خواهیم، نخواهد بود.”