شرکت Tether، صادرکننده بزرگترین ارز پایدار(USDT)، قصد دارد نیم میلیارد دلار را در استخراج بیتکوین(BTC) سرمایه‌گذاری کند تا جایگاه متمرکز خود را در این صنعت تقویت کند. این تصمیم جسورانه، هدف دارد تتر را به صدرنشینی در صنعت استخراج بیتکوین سوق دهد و در عین حال به تنوع درآمدی و کاهش وابستگی به توکن USDT در بازار بپردازد. این توسعه استراتژیک، درست در هنگامی رخ می‌دهد که استیبلکوین‌ها به دلیل تحقیقات بیشتر و نگرانی‌های مربوط به آن‌ها، تحت توجه بیشتری قرار گرفته‌اند.

همانطور که در گزارشی از بلومبرگ در تاریخ 16 نوامبر اعلام شد شرکت تتر، نیم میلیارد دلار سرمایه را در طول شش ماه آینده در این راستا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این حرکت بزرگ، امکانات جدیدی را در میان گسترش جاری برای استیبلکوین‌ها به ارمغان می‌آورد.

جالب است که BlackRock Inc. ، یک شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ، در شرح خطر خود برای صندوق معاملاتی بیتکوین، به استیبلکوین USDT اشاره کرده است. این نشان می‌دهد که تتر با چالش‌هایی درباره شهرت و وابستگی تجاری خود به استیبلکوین USDT مواجه است.

تلاش این شرکت در صنعت استخراج بیتکوین به همراه توجه بیشتر به پایداری عملیات استخراج، به‌طور جدی توجه جامعه رمزارزها را به خود جلب کرده است. تتر بر این اصرار دارد که به کاربرد اصول دوستانه به محیط زیست پایبند باشد، اما جزئیات دقیقی درباره فناوری و مکان‌های استخراج خود منتشر نمی‌کند، با این حال از سه کشور اوروگوئه، پاراگوئه و السالوادور به عنوان محل سرمایه گذاری این عملیات یاد می شود.

پس از اعلام تتر درباره ورود به صنعت استخراج بیتکوین و تمرکز قدرت استخراج، واکنش‌ها در جامعه رمزارزی متنوع بوده است. برخی این تصمیم را به‌عنوان یک توسعه مثبت برای سرمایه‌گذاری در صنعت می‌بینند، در حالی که دیگران نگرانی‌های مربوط به تمرکز بیشتر قدرت استخراج را بیان می‌کنند. با این حال، تلاش تتر می‌تواند به بهبود مرکزیت در زمینه‌های مختلفی کمک کند.

شرکت تتر ، یکی از بزرگترین صادرکنندگان استیبلکوین با نام USDT، در نظر دارد مبلغ نیم میلیارد دلار را در استخراج بیتکوین سرمایه‌گذاری کند. این تصمیم جسورانه، هدف دارد تا تتر در صنعت استخراج بیتکوین رقابتی‌تر شود و در عین حال تنوع درآمدی خود را افزایش دهد و وابستگی به توکن USDT را کاهش دهد. این توسعه استراتژیک، در زمانی رخ می‌دهد که استیبلکوین‌ها به دلیل تحقیقات بیشتر و نگرانی‌های مربوط به آن‌ها، توجه بیشتری را به خود جلب کرده‌اند.

با این حال، تلاش این شرکت می‌تواند منجر به بهبود استخراج در زمینه‌های مختلف باشد. مالک USDT به دستاورد حدود 1٪ از نرخ هش شبکه بیتکوین، با 120 مگاوات توان تا پایان سال 2024 و 450 مگاوات توان تا پایان سال 2025 دست یابد. برای این منظور، تتر مزارع استخراجی را در اروگوئه، پاراگوئه و السالوادور ایجاد خواهد کرد که همچنین مرکزیت جغرافیایی را بهبود می‌بخشد.

تلاش تتر در صنعت استخراج بیتکوین همراه با تمرکز بر پایداری عملیات استخراج، جدی مورد توجه جامعه رمزارزها قرار گرفته است. تتر تاکید دارد که در استخراج بیتکوین از اصول دوستانه به محیط زیست پیروی می‌کند.