روز گذشته رویترز در گزارشی مدعی شد ، استخراج بیت کوین در حال حاضر سودآور است. با افزایش قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر، شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال تلاش می‌کنند تا سود خود را تا قبل از “هاوینگ بیت کوین” به دست آورند.

هاوینگ بیت کوین به معنای نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین است و این رویداد در آوریل 2024 پیش‌بینی شده است.

استخراج بیت کوین در حال حاضر با فشار زیادی مواجه است. این امر باعث افزایش نرخ استخراج بیت کوین و استفاده بیشتر از قدرت محاسباتی می‌شود. بر اساس آمارها، نرخ استخراج بیت کوین در ماه‌های اخیر به حداکثر تاریخی خود رسیده است و ماینرها برای حل معماهای ریاضی پیچیده‌تر و سریع‌تر به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارند.

با افزایش قیمت بیت کوین، درآمدی که ماینرها از استخراج بیت کوین کسب می‌کنند نیز افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های blockchain.com درآمد متوسط ماینرها در طول 30 روز گذشته به 32.46 میلیون دلار رسیده است. با این حال، استخراج بیتکوین هنوز به اندازه دوران رونق خود در سال 2021 سودآور نیست.
با توجه به پیشبینی هاوینگ بیت کوین در آوریل 2024، ماینرها در حال حاضر به دنبال راهکارهایی هستند تا مارجین سود خود را در محیط رقابتی بالا نگه دارند.
هاوینگ بیت کوین در گذشته معمولاً با افزایش قیمت آن همراه بوده است.

در یک ماه گذشته، بیتکوین حدود 37٪ افزایش یافته و به قیمتی حدود 37,000 دلار رسیده است. این افزایش قیمت باعث شده است که ماینرهابا این حال، قیمت بیتکوین و بازار ارزهای دیجیتال به طور مداوم تغییر می‌کنند و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی درباره آینده آن‌ها داشت. همچنین، هزینه‌های مربوط به استخراج بیتکوین شامل هزینه‌های تجهیزات ماینینگ، مصرف انرژی و هزینه‌های نگهداری و نظارت ممکن است تغییر کند و بسته به شرایط بازار و قیمت بیتکوین، سودآوری استخراج نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین، قبل از ورود به استخراج بیتکوین، مهم است که به دقت تحقیق کنید و از شرایط فعلی بازار و هزینه‌های مربوطه آگاه شوید.