پیش‌بینی قیمت رمزارز: با عدم ابراز تسلط روشن از سوی خریداران یا فروشندگان، بازار رمزارز ادامه روند کنونی خود را گسترش می‌دهد. آیا هاوینگ بیت‌کوین می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد؟

 

پیش‌بینی قیمت رمزارز: عدم قطعیت در بازار رمزارز ادامه دارد، زیرا بیت‌کوین سعی می‌کند تا از سطح 72000 دلار فراتر برود. فشار عرضه باعث انعکاس افت تقریباً 3.5٪ در تاریخ 9 آوریل شد، که دومین بار در سه هفته گذشته اتفاق افتاد.

 

این فشار فروش همچنین در ساعات معاملاتی روز گذشته در ایالات متحده شتاب گرفت، زیرا ETF BTC محلی نامعلومی را ثبت کرد. بر اساس گزارش Spot On Chain، ETF بیت‌کوین در 9 آوریل 2024 بازدهی خالص 19 میلیون دلار داشته است و روندی ضعیف منفی را حفظ کرده است. حجم جریان ورودی iShares Bitcoin Trust از 128.7 میلیون دلار رسیده به گزارش روزانه زیر میانگین 28 روزه، افزایش یافته است. حجم جریان خروجی Grayscale Bitcoin Trust نیز از 303 میلیون دلار به 155 میلیون دلار کاهش یافته است.

علاوه بر این، حجم معاملات رمزارز در تاریخ 6 مارس بالاترین میزان خود را داشته است اما از آن زمان به بعد کاهش یافته است، به گزارش آنالیتیک Santiment. این کاهش در حجم به عدم جهت‌دهی بازار از نیمه‌ی مارس برمی‌گردد و باعث کاهش اعتماد تجارتی شده است. Santiment می‌گوید که زمانی که رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم یک روند مداوم نشان دهند، حجم معاملات احتمالاً دوباره افزایش خواهد یافت.

 

  • بیت‌کوین (BTC)

بیت‌کوین با استفاده از یک زنجیره بلوکی غیرمتمرکز، یک شبکه نظیربه‌نظیر ارائه می‌دهد که نیازی به واسطه‌گران مانند بانک‌ها ندارد. سقف تامین آن از 21 میلیون سکه، مقاومتی در برابر تورم است که آن را از ارزهای فیات سنتی متمایز می‌کند.

 

قیمت بیت‌کوین برای بیش از یک ماه است که در دریاهای پر جنب و جوش می‌رود و بین سطوح افقی 73800 و 60000 دلار رفت و آمد می‌کند. در حال حاضر با قیمت 68737 دلار معامله می‌شود، و قیمت بیت‌کوین با 0.6٪ از دلارهای معامله‌ای روزانه کاسته شده است. سرمایه‌گذاری بزرگترین دارایی رمزارز حدود 1.35 تریلیون دلار است، در حالی که حجم معاملات 24 ساعته در حدود 33.1 میلیارد دلار نوسان می‌کند.

 

با کمتر از 10 روز مانده به هاوینگ  بیت‌کوین، احتمالاً احساسات بازار با مقاومت بالای سطوح 72000 و 73800 و حمایت فوری از 64500 و 60000 افزایش خواهد یافت.

 

  • ریپل (XRP)

 

XRP که توسط شرکت Ripple Labs ایجاد شده است، یک دارایی دیجیتال برای پرداخت‌های جهانی است که طراحی شده است تا معاملات سریع و ارزان از مرزها را تسهیل ک

 

ند. برخلاف بیت‌کوین، XRP بر روی یک پروتکل توافقی عمل می‌کند که زمان معامله و مصرف انرژی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

در میان ادغام بازار فعلی، قیمت XRP نشان داده است که در بالای حمایت 0.567 دلار، مقاومت قابل توجهی دارد، که با دو انعکاس در سه هفته نشان داده شده است. یک انعکاس اخیر از این حمایت، الت‌کوین را به 0.613 دلار رساند که باعث شد که در یک روز 9٪ رشد داشته باشد. تجزیه و تحلیل نمودار روزانه نشان می‌دهد که این انعکاس به شکل یک الگوی دو پایین است.

 

سرمایه‌گذاری اکس‌آرپی حدود 33.7 میلیارد دلار است، در حالی که حجم معاملات از دیروز به 2.7 میلیارد دلار افزایش یافته است. تحت تأثیر یک الگوی بالانشین، خریداران احتمالاً مقاومت 0.66 دلار را شکسته و رالی 12.5٪ تا 0.75 دلار را آغاز خواهند کرد.

 

همچنین بخوانید: متخصصان ارتباط اهداف پایدار ریپل را به موفقیت تتر مرتبط می‌کنند

 

(3 Bittensor TAO

 

بیت‌تنسور یک پروتکل مبتنی بر زنجیره بلوکی است که برای ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز از مدل‌های یادگیری ماشین طراحی شده است. ویژگی برجسته این پروژه ساختار تحریکی آن است که از اعضا (یا ‘نورون‌ها’) برای ارائه قدرت پردازش و داده به یک شبکه عصبی جهانی پاداش داده می‌شود.

 

سکه TAO در هفته دوم مارس با بازگشت قیمت از نشانه 756 دلار به روند اصلاحی فعلی وارد شد. این افت موجب افت 20٪ در عرض پنج هفته شده و به 611 دلار رسیده است.

 

سرمایه‌گذاری کنونی بیت‌تنسور به ارزش 4.027 میلیارد دلار است که وارد 30 ارزش بالاترین رمزارزها شده است. با تأثیر عرضه از بالا، قیمت TAO از خط رونده دوباره برگشت داشته است.

 

یک انعکاس احتمالی ممکن است قیمت سکه را به سمت یک نقطه کمینه 480 دلار بکشاند، و سپس به یک افت طولانی‌مدت به سمت 400 دلار برساند.

 

نتیجه‌گیری کلیدی

بازار رمزارز همچنان شاهد عدم شروع از سوی خریداران یا فروشندگان است، که منجر به اقدامات جانبی در اکثر ارزهای اصلی می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد که هاوینگ  بیت‌کوین به عنوان عاملی برای شکستن عدم قطعیت بازار و ارائه فرصت‌های جدید برای تاجران ساید‌لاین‌شده عمل کند.

 

 

Crypto Price Prediction: Will Bitcoin Remain Range-Bound Until Halving?