تاثیر حمله ایران به اسرائیل در بازار رمز‌ارزها

تاثیر حمله ایران به اسرائیل در بازار رمز‌ارزها

The reaction on Saturday was dramatic for cryptocurrencies, which served as possible gauge of market sentiment as traditional instruments were not available for   trading. Website CoinMarketCap said the global crypto market tumbled 9% on Saturday as news broke of Iran’s attack:

“واکنش روز شنبه برای ارزهای رمزنگاری شده قابل توجه بود، زیرا ابزارهای سنتی برای معامله در دسترس نبودند. وب سایت CoinMarketCap اعلام کرد که بازار جهانی کریپتو در روز شنبه با انتشار اخبار حمله ایران 9 درصد سقوط کرد.”

قیمت بیت‌کوین به ۶۰٬۶۶۰ دلار سقوط کرده است، پیش از تقسیم میانی، ایران و اسرائیل باعث افزایش فروش ارزهای رمزارزی به ارزش ۲ میلیارد دلار شده‌اند.

نکات مهم داستان:

  • سرمایه بازار رمزارزها در چند روز گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته و سرمایه‌گذاران بیش از ۴۳۰ میلیارد دلار از ارزش بازار را از دست داده‌اند.
  • قیمت بیت‌کوین به ۶۰٬۶۶۰ دلار سقوط کرده است پیش از اینکه تنش‌های ایران و اسرائیل بیشتر افزایش یابند.
  • ETHBTC حمایت را شکست و به ۰.۴۶ کاهش یافته و همچنین تاجیک‌های رمزارزی از جمعه به میزان ۲ میلیارد دلار حساب‌های نقدینگی داشته‌اند.
  • بنیان‌گذار Curve، مایکل اگوروف با سقوط قیمت CRV به ۰.۴۲ با تصفیه مواضع اعتباری خود روبه‌رو است.

 

سرمایه‌گذاران بازار رمزارز حداکثر ۴۳۰ میلیارد دلار از ارزش بازار را از دست داده‌اند زیرا تنش‌های ایران و اسرائیل به شدت تشدید شده‌اند. سرمایه‌گذاران به ۲۰ درصد از ۲٫۶۴ تریلیون دلار به سقوطی به ۲٫۲۱ تریلیون دلار کاهش یافته‌اند در میان فروش هیجان‌انگیز. واکنش بازار در دوشنبه مهم خواهد بود زیرا این سقوط ناگهانی اعتماد را تخریب می‌کند.

چه اتفاقی بین ایران و اسرائیل افتاد؟ ایران تهدید به انتقام می‌کند، با حملات اولیه پهپادی به اسرائیل، پس از ادعای اینکه حمله هوایی به سفارت ایران در دمشق، سوریه که شامل مقامات از جمله ژنرال‌های با رتبه بالا بوده، انجام شد. اسرائیل نه تایید کرد و نه انکار کرد که در حمله شرکت کرده باشد.

هفته بدی برای بازار رمزارز بود که احساسات منفی را تشویق کرد، در حالی که برخی به دلیل انتظار اصلاح قبل از تقسیم میانی بیت‌کوین مشابه رویدادهای گذشته متمایل به آرام ماندن هستند. قیمت بیت‌کوین به ۶۰٬۶۶۰ دلار سقوط کرد اما به سطح مقاومت ۶۴٬۳۰۰ دلار در چند ساعتی برگشت. قیمت بیت‌کوین در حال حاضر در سطح ۶۴ هزار دلار معامله می‌شود.

Rekt Capital اظهار کرد که چرخه فعلی بیت‌کوین نسبت به دوره‌های گذشته شتاب بیشتری گرفته است. او گفت: “بالاترین ارزش‌های تاریخی جدید قبل از تقسیم میانی نشانه‌ای آشکار از آن است. اما این بازگشت فعلی و حرکت کناری در محدوده بازآموزش دقیقاً آنچه لازم است برای کاهش سرعت و کاهش چرخه است.” او افزود: “این بازگشت‌ها و دوره‌های تجمع برای رسیدن به چرخه فعلی نزدیک‌تر به هماهنگ‌سازی با چرخه‌های تاریخی می‌باشد.”

 

تاثیر حمله ایران به اسرائیل در بازار رمز‌ارزها
تاثیر حمله ایران به اسرائیل در بازار رمز‌ارزها

قیمت ETH  نه درصد دیگر کاهش یافته و قیمت زیر ۳٬۰۰۰ دلار را کشید. این باعث شده است که ارزهای دیجیتال دیگر مانند SOL، XRP، ADA، DOGE، SHIB و دیگران نیز ۲۰ تا ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست بدهند.

همانطور که ETHBTC به سطح‌های ۲۰۲۱ ۰٫۴۶ سقوط کرده است، تحلیلگر بنیامین کاون پیش‌بینی می‌کند که ETH/BTC ممکن است این تابستان را به قعر برساند. در چرخه گذشته، ETHBTC پس از اولین کاهش نرخ پس از شکست حمایتی و “برای ۲ ماه متوالی کاهش یافت، سپس به قعر رسید.”

تاثیر حمله ایران به اسرائیل در بازار رمز‌ارزها

هرچند نهنگان به عنوان فرصت خرید در نظر گرفته می‌شوند، اما یک ریسک اصلی در بازار DeFi پیش می‌آید. همچنین، با سقوط به ۰٫۴۲، بنیان‌گذار Curve، مایکل اگوروف با تصفیه مواضع اعتباری خود روبرو است. مایکل می‌گوید که مجموعاً ۳۷۱ میلیون CRV (تقریباً ۱۵۶ میلیون دلار) را از طریق ۵ آدرس در ۶ پلتفرم اعتباری به ارزش ۹۲٫۵۴ میلیون دلار در سکه‌های پایدار به امانت گرفته است. در حال حاضر، نرخ سلامتی به حدود ۱٫۱ کاهش یافته است، که خطر تصفیه را ایجاد می‌کند.

داده‌های Coinglass نشان می‌دهد که بیش از ۲ میلیارد دلار در سراسر بازار رمزارز در میان این فروش هیجان‌انگیز تصفیه شد. از این میان، تقریباً ۱٫۵ میلیارد دلار مواقع باز پایدار شد و تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار مواقع کوتاه شدند از جمعه تاکنون. در روز شنبه، بازار رمزارز ۹۵۰ میلیون دلار دیگری را تجربه کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۵۲ هزار تاجر تصفیه شده‌اند و بزرگترین سفارش تصفیه تکی روی بورس رمزارز Binance رخ داد، زیرا کسی بیت‌کوین به ارزش ۸٫۴۶ میلیون دلار فروخت.

 

تاثیر حمله ایران به اسرائیل در بازار رمز‌ارزها
تاثیر حمله ایران به اسرائیل در بازار رمز‌ارزها

 

CoinGape جزئیات فروپاشی بازار رمزارز را گزارش کرده است، برای دانستن اینکه چگونه شروع شد، دلایل دیگر اصلاح را و پیش‌بینی‌های متخصصان را درباره اینکه بیت‌کوین به چه اندازه می‌تواند کاهش یابد قرار داده است. تا پیش از انتشار آخرین داده‌ها درباره شاخص دلار آمریکا (DXY) و عایدی تسکه دولتی ۱۰ ساله آمریکا (US 10-year treasury yield)، بازارهای آتی قرار است همچنین امروز ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت مرکزی آمریکا باز شود و راهنمایی‌های بیشتری درباره جهت بازار ارائه دهد.